![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Manual til Conventus
Manual til Conventus
Manual til Conventus
Undervisningsmateriale til Conventus.
Åbning af Conventus på internettet i Google:
a. Tast www.conventus.dk (Enter)
Klik på Conventus og log ind med dit tildelte brugernavn og din tildelte brugerkode (ikke medlemskoden).
Eller:
b. Gå ind på hjemmesiden svsi.dk, klik på instruktører og udvalg, herefter på Log ind og Log ind
med dit tildelte brugernavn og din tildelte brugerkode (ikke medlemskoden).
Forsiden:
For oven i den sorte blok (som du har adgang til):
· Modulet: Kalender
· Modulet: Arkiv
· Modulet: Adressebog
Efter dit navn i øverste højre hjørne i den lille taleboble.
· Modulet: E-mail
· Modulet: SMS – se E-mail
Helt ude til højre er et lille tandhjul:
Tryk på tandhjulet, herefter kan du vælge din startside i Conventus: ─»
Tryk på Generel ude til venstre.
Under overskriften Generel klikkes på pilen v efter Modul: xxxx, vælg f.eks. Adressebog og husk at trykke Gem.
Ændring af password (adgangskode):
I højre side øverst:
Du er logget ind som: xxxxxxx
Klik på dit navn
Klik på Ændre min adgangskode
Skriv dit gamle password og skriv dit nye 2 gange under hinanden
Tryk Gem
I Modulet Kalender kan du følgende:
· På uge, måneds og dags basis se og læse, hvad der er skrevet ind i kalenderen ud over de almindelige idrætsaktiviteter (møder med holdledere, bestyrelse, FU mm.). Tryk på aktiviteten.
Oprette et møde:
· Lægge et møde eller et arrangement ind ved at klikke på datoen, på nyt møde og skrive de relevante oplysninger i de afmærkede felter, (ligesom i mail kan du vælge, hvem der skal deltage i mødet ved at vinge de personer af, som er relevante), og herefter klikke på Gem.
· Ved at klikke på det nye møde (begivenhed) i kalenderen kommer du til et vindue, hvor du efter at have klikket på rediger kan skrive en dagsorden og klikke Gem.
· Har du dagsordenen gemt i en tekstbehandlingsfil:
Tag en kopi af filen (evt. Ctrl knappen sammen med C).
Klik på rediger og sæt curseren i skrivefeltet og tryk Ctrl sammen med V
Husk at klikke på Gem.
· Du kan sende beskeden direkte til deltagerne ved at klikke på: Send en e-mail til alle deltagerne.
· Når mødet er afholdt kan du igen klikke på det i kalenderen, klikke på Afholdt og herefter under referatet klikke på Rediger og skrive referatet ind og klikke på gem.
· Indsætning af referat i tekstfil: se under dagsorden.
· Når du er 200% sikker på, at der intet er i referatet, der skal ændres, kan du trykke på Afholdt. MEN SÅ ER ALT LÅST.
I modulet Arkiv kan du følgende:
1. Under Møder: læse de dagsordner og referater der er lagt ind, og som du har adgang til Tryk på Søg og vælg det du vil læse.
2. Under filer:
· læse filer gemt i Conventus ved at klikke dig frem.
· Uploade filer: Klik på den mappe, du vil gemme filen i.
Klik på Upload, tryk på Gennemse og find - i dine egne mapper – det, du vil have gemt i Conventus til senere brug, f.eks. til at vedhæfte i en mail.
Tryk på Upload lige under ”søgefeltet”
Husk at rydde op i egen filmappe ved at trykke på ikonet foran filens navn og herefter bekræfte, at du vil slette. Der er meget begrænset lagerplads.
NB !!!!!! Når du sletter en uploaded fil, som er sendt til andre, kan den ikke læses mere. Derfor er det vigtigt at bede folk om at gemme vedhæftede filer, som de modtager.
Læg ALDRIG referater i filer, de bruger ALT for meget plads, læg dem under møder (forklaret under modulet Kalender).
I Modulet Adressebogen kan du følgende:
I undermodulet Medlemmer (øverst):
1. Klikke på holdnavnet, så ser man navnene på alle deltagere på holdet:
· Herefter klikke på deltagernavnet, så ser man deltagerens profil samt hvilke aktiviteter, vedkommende deltager i.
2. Venstreklikke på ikonet foran holdnavnet, så kommer der nogle muligheder frem.
· Vis info: se oplysninger om holdet samt navne på deltagerne på holdet.
· Log: se historik om hvornår – i denne sæson - de enkelte er blevet tilknyttet/afmeldt holdet og af hvem.
Og så de 3 overskrifter, som specielt holdlederne kan få meget brug for:
· Rapport: Efter Gruppe/Afd. Klikkes på pilen og det hold, der skal skrives ud vælges.
Ud for Felter trykkes Vælg og så sættes og/eller fjernes flueben ved de relevante oplysninger. Dem med fluebenet er de valgte.
Vælg nu søg, og så kommer din adresseliste frem.
Oppe til højre trykkes på Print, og der udskrives.
· Afkrydsningsliste: Tryk på Papir og derefter på Stor, herefter Vis og til sidst på ikonet printer øverst til højre i skemaet, så får du et afkrydsningsskema af dit eget hold.
· Opslagstavlen klares fra hjemmesiden.
I undermodulet Rapport (øverst):
1. Følg vejledningen ovenover.
I modulet E-mail (den lille taleboble yderst til højre øverst på siden) kan du gøre følgende efter klik på E-mail:
sende mail til et hold, en gruppe, medlemmer fra forskellige hold og et enkelt medlem.
1. Sende E-mail – klik på Ny e-mail. Klik på Sendte e-mails og se dem, du har sendt.
· Send til et hold (en gruppe): sæt en vinge ved at klikke på den lille firkant ud for det hold (ovre til venstre), der skal sendes. Skriv i feltet Emne, hvad mailen handler om. Skriv mailen, som ved almindelige mails og tryk send. Alle med mail-adresse på holdet (i gruppen) får derefter din mail.
· Send til en eller flere, men ikke et helt hold: Du klikker på Holdnavnet og vinger den/de personer af, som skal have din mail, herefter som nævnt ved et hold. Du kan godt vinge af på flere hold i samme mail.
Herefter fortsættes som til et hold.
· Du kan vedhæfte en fil, som du har uploadet (se under Arkiv - Filer )
Klik på Vedhæft filer.
Klik på den mappe, du har gemt den i og find filen i mappen.
Klik på filen og herefter på Gem (nederst til højre)
Klik på Send beskeden efter de 2 ovenfor viste eksempler.
Husk at skrive i mailen, at den vedhæftede fil skal gemmes, da du jo skal huske at slette den fra Uploadede filer efter nogen tid.
NB: Du kan ikke modtage mails i Conventus, de kommer på din normale e-mail.
Dorrit Pedersen
2019.06.16.